Switch case arduino examples
arduino switch case multiple values
The switch statement is similar to a series of if statements in the same expression. On many occasions, you may want to compare the same variable (or expression) with many different values, and execute a different piece of code depending on which value it refers to.
The switch block is like an if else, as you can see it consists of a series of case statements and optionally a default. In the first case the condition is evaluated, if it is fulfilled, it executes only the instructions until the break. If the condition is not fulfilled, it will pass to the next case.
In the following example we have created a variable x, which is the one to be compared in each case of the switch. If the variable is worth 20, in the serial monitor we will see «It is worth 20 exactly», if its value is 50 «It is worth 50 exactly» and if it does not fulfill any of the two previous ones «It is not worth any of the previous values».
arduino switch case digital input
Skip to navigation Skip to contentDescriptionThe switch case allows us to organize blocks of code, so that they are executed when a certain condition or case is met.its operation is very similar to the if statement, although this allows us to visualize and organize our code better.Syntaxisswitch(variable){
Variable: is that variable that is changing state or value, and depending on its value we will execute some of the code blocks.Label: Is one of the possible values or states that the variable can take, if the variable matches this value, the code found here will be executed.Break: Indicates the end of the case.Default: If none of the cases or possible values given by label is met, the code lines found here are executed.ExampleUsing switch case
arduino switch case múltiples variables
Al igual que las sentencias if, switch case controla el flujo de los programas permitiendo a los programadores especificar diferente código que debe ser ejecutado en varias condiciones. En particular, una sentencia switch compara el valor de una variable con los valores especificados en las sentencias case. Cuando se encuentra una sentencia case cuyo valor coincide con el de la variable, se ejecuta el código de esa sentencia case.
La palabra clave break sale de la sentencia switch, y normalmente se utiliza al final de cada caso. Sin una sentencia break, la sentencia switch continuará ejecutando las siguientes expresiones («falling-through») hasta que se produzca un break, o se alcance el final de la sentencia switch.
ejemplo de caja de interruptores en arduino
He aquí un secreto sobre las relaciones humanas que me contó una vez un jefe de hace tiempo. Si usted y su cónyuge deciden salir a cenar, no pregunte: «¿Adónde quieres ir?» En su lugar, dé una lista de opciones: «¿Quieres ir a Mike’s Bar and Grill, The Dive o La Pura Di Mona?».
Esto permite a su cónyuge tomar una decisión más rápida que tener una lista interminable de restaurantes locales entre los que elegir. Ambos sabemos que esto no funciona tan bien – pero funciona en programación bastante bien – llamamos a este método una declaración switch case.
Estas opciones se denominan casos. Aquí hay tres casos. Para pasar de un caso a otro, utilizamos una variable que coincida con el caso. Así que si queremos ir a Noruega, necesitamos una variable de ‘1’, si queremos cambiar nuestro destino a Zanzíbar, necesitamos que nuestra variable cambie a ‘2’.
Comienza con la palabra switch(). Luego, en el paréntesis, escribes el nombre de la variable que determina el caso. Aquí tenemos la variable trip. Si trip = 0, entonces las líneas de código que siguen a case 0: se ejecutarán hasta el punto en que se encuentre la palabra clave break.